lördag 1 mars 2014

#blogg100

#blogg100 går helt enkelt ut på att man bloggar 100 dagar i sträck.

Fredrik Wass skriver så här: "Den 1 mars startar utmaningen Blogg100 för tredje året i rad (men det går bra att hoppa på även senare). Det går som vanligt ut på att blogga minst ett inlägg om dagen, 100 dagar i rad." 

Jösses. Jag har ju så många tankar, men andra forum har tagit över för min del, så detta blir ett test: Bloggen som verktyg, på väg ut, på väg tillbaka eller är den helt enkelt bara förändrad från hur vi använde den i början?

Jag administrerar i dagsläget
3 bokbloggar
2 bloggar om IKT
2 privata bloggar

2 twitterkonton

1 facebookkonto
3 facebooksidor
4 facebookgrupper

2 instagramkonton

Så det är ju inte så att jag inte finns i sociala medier, och jag tror nog inte att bloggandet är på väg bort, men precis som sms:andet så har den ursprungliga funktionen bland annat flyttats till andra medier. För att ta mig själv som exempel så när jag förrut skulle sms:a någon kan jag idag likagärna skicka ett dm på twitter eller facebook.
I bloggandets början var det för att dela med mig av vardagen, av tips, tankar och få inspiration. Vardagen började sedan att glida över på facebook och instagram, tips och tankar till facebook och twitter. Inspiration plockar jag fortfarande från bloggar, men minst lika mycket från facebook, twitter och pinterest.

Så bloggen i 100 dagar. Håll i er. Nu kör vi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar